Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Lauge
Ivan.. De skinner vejer ikke 8,5kg..
3. januar 2015 - 19:40
Navn: Ivan
DEN 1256
Tak for linket Peter.
Med mindre at chefmåleren har regnet forkert er der ikke længere tale om forstærkningen/skiver under hængesstropbeslagene. 8,5 kg skive er svær at argumentere for.
At jollen er gået igennem målingen, er ingen garanti for at den ikke siden kan pilles ud i forbindelse med en protest.
Stefan regel 8.3 siger at ...ingen forsøg på at koncentrere vægten midtskibs er tilladt..og jeg er bange for at det ikke kun gælder mht konstruktion af skrovet.
Hvis bare en del af det vi nu har hørt er sandt, står Svendsen og den danske okjolleklub med en meget dårlig sag. Så måske skulle man stoppe med at anklage teknisk komite og sejlere fra andre lande for alverdens uhyrligheder.
Venter spændt på de sidste detaljer i denne sag.
Ses på vandet i 2015.
Med mindre at chefmåleren har regnet forkert er der ikke længere tale om forstærkningen/skiver under hængesstropbeslagene. 8,5 kg skive er svær at argumentere for.
At jollen er gået igennem målingen, er ingen garanti for at den ikke siden kan pilles ud i forbindelse med en protest.
Stefan regel 8.3 siger at ...ingen forsøg på at koncentrere vægten midtskibs er tilladt..og jeg er bange for at det ikke kun gælder mht konstruktion af skrovet.
Hvis bare en del af det vi nu har hørt er sandt, står Svendsen og den danske okjolleklub med en meget dårlig sag. Så måske skulle man stoppe med at anklage teknisk komite og sejlere fra andre lande for alverdens uhyrligheder.
Venter spændt på de sidste detaljer i denne sag.
Ses på vandet i 2015.

3. januar 2015 - 19:25
Navn: Stefan Myrälf
DEN-6
Sagen "
own Under" udvikler sig mere og mere mystisk.
Senest er vores formand truet med en regel 69 (dårlig / usportslig opførsel) som følge af hans forsøg på at hjælpe Svendsen.
I forsøget på at få perspektiv i forholdene mellem jollerne lagde Christian O. Protest imod 3 NZL joller (gående på samme forhold), hvilket blev kvitteret med en regel 69 trussel.
Det er tydeligvis ikke vel anset at forsvare sig.
Hele sagen bliver genåbnet her til formiddag lokal tid (idet juryen er blevet bekendt med at der kan foreligge fejlagtigt oplysninger fra chefmålerens side) og så håber vi herfra at rimelighed og fairness kommer i betragtning.
Hvorfor denne sag ikke kom frem under indmålingen (så der var en fair chance for at rette op på forholdet), men først midtvejs i stævnet forekommer mystisk.
Om der i det hele taget er tale om et regel brud i forhold til klassereglernes punkt 8 er usikkert, for dette punkt omhandler konstruktion af selve skroget og ikke beslag/fittings.
Klasserreglerne angiver ikke begrænsninger på vægt/placering af beslag/fittings.

Senest er vores formand truet med en regel 69 (dårlig / usportslig opførsel) som følge af hans forsøg på at hjælpe Svendsen.
I forsøget på at få perspektiv i forholdene mellem jollerne lagde Christian O. Protest imod 3 NZL joller (gående på samme forhold), hvilket blev kvitteret med en regel 69 trussel.
Det er tydeligvis ikke vel anset at forsvare sig.
Hele sagen bliver genåbnet her til formiddag lokal tid (idet juryen er blevet bekendt med at der kan foreligge fejlagtigt oplysninger fra chefmålerens side) og så håber vi herfra at rimelighed og fairness kommer i betragtning.
Hvorfor denne sag ikke kom frem under indmålingen (så der var en fair chance for at rette op på forholdet), men først midtvejs i stævnet forekommer mystisk.
Om der i det hele taget er tale om et regel brud i forhold til klassereglernes punkt 8 er usikkert, for dette punkt omhandler konstruktion af selve skroget og ikke beslag/fittings.
Klasserreglerne angiver ikke begrænsninger på vægt/placering af beslag/fittings.
3. januar 2015 - 19:08
Navn: Peter Heide
DEN 1354
Hej
Nedenfor er link protestkomitéens afgørelse/redegørelse:
www.sportingpulse.com/get_file.cgi?id=343486 9
Uheldigt, at båden godkendes i kontrolmåling før sejladser og pludselig ikke godkendes ved kontrol efter 3. sejlads uden at der er foretaget ændringer på båden....
Nedenfor er link protestkomitéens afgørelse/redegørelse:
www.sportingpulse.com/get_file.cgi?id=343486 9
Uheldigt, at båden godkendes i kontrolmåling før sejladser og pludselig ikke godkendes ved kontrol efter 3. sejlads uden at der er foretaget ændringer på båden....
3. januar 2015 - 18:51
Navn: Ralph
bO - synes faktisk du har fat i noget af det rigtige - lad os, en gang for alle, få overblik over hvad der er en OK jolle og hvad der ikke er. Jeg så f.eks. en svensk jolle til EM med masser af vægt i hængestrop beslagene. Så hvis vi protesterer hver gang éen jolle bliver disket...så må vi da til sidst ende med joller, der konkurrerer på lige vilkår.
3. januar 2015 - 18:28
Navn: Ivan
DEN 1256
Hej
Er der ikke nogen der har lidt mere præcis information om hvor stor/tunge de "skiver" er som Svendsen er blevet disket for.
Ifølge Strandberg skulle der en del ekstra kompensationsvægt i jolle når de blev udskiftet.
Det er svært at tage stilling hvis man ikke har alle oplysningerne.
Er der ikke nogen der har lidt mere præcis information om hvor stor/tunge de "skiver" er som Svendsen er blevet disket for.
Ifølge Strandberg skulle der en del ekstra kompensationsvægt i jolle når de blev udskiftet.
Det er svært at tage stilling hvis man ikke har alle oplysningerne.
3. januar 2015 - 15:59
Navn: Lauge
Så fik vi minbaad.dk med.. Tak til Troels
3. januar 2015 - 13:42
Navn: Bo
D 1431
Svendsen og Chr,- jeg tror det er vigtigt at i lægger protest mod alle både for det samme!!... - for Hvis man ikke nu, hvor låget er røget af kagedåsen, får bevis for hvor mange både (også ICE båden) der sejler ulovligt den vej, står vi blot tilbage med 1) et mistet Verdensmesterskab til Svendsen og 2) en vanrygtet Bådbygger fra Danmark... 3) at der intet sker med de resterende og de vil fortsat være ulovlige... og så har alt været forgæves og udelukkende nedtur for ok jolle klassen.

3. januar 2015 - 12:26
Navn: René Bruun, Bni Sailing Team
DEN-1430
Jow! Malte ligger faktisk til bronze i Masters-feltet! Go for it Malte

3. januar 2015 - 12:16
Navn: Malte
Hej Kof
Ja jeg var meget heldig igår , men jeg syntes Jørgens disq tager noget af glæden.
Her nu er kl 11.20 og vi skal snart i havnen, det blæser ca 25 knt i gennemsnit og op til 40 knt i stødene.
Det er ca 35 g varmt , så det er meget mærkeligt
Ses Malte
Ja jeg var meget heldig igår , men jeg syntes Jørgens disq tager noget af glæden.
Her nu er kl 11.20 og vi skal snart i havnen, det blæser ca 25 knt i gennemsnit og op til 40 knt i stødene.
Det er ca 35 g varmt , så det er meget mærkeligt
Ses Malte
3. januar 2015 - 01:18
Navn: Kof
I al denne tumult med Svendsen glemmer vi Malte der rent faktisk var oppe og kradse på døren til top 10 i 3 sejlads.
Det er der du hører til Chef.
Det er der du hører til Chef.
3. januar 2015 - 00:28
Navn: Jonas B
SWE 2809
Härligt att se ny bakgrundsbild på hemsidan! Inte en dag för tidigt! Kommer kännas mkt lättare att surfa in på www.okjolle.dk.
2. januar 2015 - 23:00
Navn: Brockhuus
1419
Jeg kan huske fra skippermødet, at måleren sagde, at han hver dag ville tage nogle både og tjekke dem nærmere. Efter den første dag på vandet var det vist også 3 både i top 10 han valgte, at kigge nærmere på.
Målingen inden stævnet omfatter ikke alle begrænsninger i klassereglerne.
Mvh
Mads
Målingen inden stævnet omfatter ikke alle begrænsninger i klassereglerne.
Mvh
Mads
2. januar 2015 - 22:50
Navn: Kof
Åben okjolle.dk og kik i øverste venstre hjørne.
2. januar 2015 - 19:20
Navn: Bongo The Beauty
1447
Midt i al jammeren, sidder jeg og kommer i tanke om noget rigtig positivt. Nemlig hvor mange dejlige sejladser vi skal til i det ny år. Mon vi snart får en nytårsgave fra bestyrelsen i form af en kapsejladskalender? Godt nytår til alle OK' ere og også til jeres "føringsofficerer"!
2. januar 2015 - 19:05