Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Thomas
Den 1434
Malte, bed lige Svendsen om at tjekke sine emails.
3. januar 2015 - 22:09
Navn: Malte
Malte.. Du er et meget specielt menneske, på den fede måde altså 😚
3. januar 2015 - 21:29
Navn: Hedlund
Tror Svendsen bliver giftig hvis protesten bliver underkendt indebrændthed er det bedste drivmiddel ever
spiller på oddset

3. januar 2015 - 21:05
Navn: Ivan
Ok Peter jeg indrømmer at din udlægning er korrekt.
3. januar 2015 - 20:53
Navn: Malte
Sidste nyt fra Melbourne
Jeg vil ikke skrive så meget om Svendsens Disq, men mere om de vejrbetingelser vi har her.
Op til 40knt som omregnet er ca 21 m/ s men ca 38 g. Varmt, det er som at stå under en hårtørrer mens stole,papir og skidt flyver rundt om benene på een.
Det betyder at racecommittee har lidt af en udfordring idet vi kun har sejlet 3 sejladser.
For at få et godkendt wm skal man have sejlet 5 sejladser
De har derfor valgt at starte kl 10.00 Idag og meddelt at vi kan starte sejladser til kl 17.00 og op til 3 sejladser og fastholder 70 min som idealtid for hver sejlads
Det blæste hele dagen igår fra om morgenen til vi forlod havnen kl ca 18 , typisk vinden faldt da til ca 10 m/ s.
Jeg har skåret Svendsens beslag over , således at de næsten er 4 lige store beslag , og dem vil jeg tage ned og montere her til morgen både for og bag og håbe at han for trukket den disq tilbage og kan sejle videre Idag.
Det blæser dog en del her til morgen, så det kan være at det er spildt krudt, hvis vi ikke får sejlet !!!
HK malte
Jeg vil ikke skrive så meget om Svendsens Disq, men mere om de vejrbetingelser vi har her.
Op til 40knt som omregnet er ca 21 m/ s men ca 38 g. Varmt, det er som at stå under en hårtørrer mens stole,papir og skidt flyver rundt om benene på een.
Det betyder at racecommittee har lidt af en udfordring idet vi kun har sejlet 3 sejladser.
For at få et godkendt wm skal man have sejlet 5 sejladser
De har derfor valgt at starte kl 10.00 Idag og meddelt at vi kan starte sejladser til kl 17.00 og op til 3 sejladser og fastholder 70 min som idealtid for hver sejlads
Det blæste hele dagen igår fra om morgenen til vi forlod havnen kl ca 18 , typisk vinden faldt da til ca 10 m/ s.
Jeg har skåret Svendsens beslag over , således at de næsten er 4 lige store beslag , og dem vil jeg tage ned og montere her til morgen både for og bag og håbe at han for trukket den disq tilbage og kan sejle videre Idag.
Det blæser dog en del her til morgen, så det kan være at det er spildt krudt, hvis vi ikke får sejlet !!!
HK malte
3. januar 2015 - 20:53
Navn: Peter Heide
DEN 1354
Hej Ivan
Det er Juryen (protestkomiteen) som tilbyder/foreslår Race Committee (banedommerne), at protesten kan frafaldes, hvis Svendsen korrigerer, hvad der anses for en overtrædelse. Race Committee afslår og dermed får Svendsen aldrig tilbuddet. Målerens undersøgelse finder sted efter 3. sejlads.
Det ville have været en meget mere rimelig løsning at følge Juryens forslag eller have været meget bedre, hvis måleren havde taget diskussionen ved kontrol-målingen og ikke efter 3. sejlads.
Det er Juryen (protestkomiteen) som tilbyder/foreslår Race Committee (banedommerne), at protesten kan frafaldes, hvis Svendsen korrigerer, hvad der anses for en overtrædelse. Race Committee afslår og dermed får Svendsen aldrig tilbuddet. Målerens undersøgelse finder sted efter 3. sejlads.
Det ville have været en meget mere rimelig løsning at følge Juryens forslag eller have været meget bedre, hvis måleren havde taget diskussionen ved kontrol-målingen og ikke efter 3. sejlads.
3. januar 2015 - 20:23
Navn: Ivan
DEN
Hej Lauge
Hvis målene på skinnerne 450x75x16mm stemmer og de er lavet af stål så vil de veje 4,3 kg hver!
Men du ved måske hvad de vejer Lauge.
PS ifølge det skrifttlige svar fra måleren fik Svendsen mulighed for at udbedre de pågældende skiver/skinner i forbindelse med indmålingen. Måleren lagde ikke protest på dette tidspunkt da han ikke viste hvilke materiale de var lavet i. Jeg går,ud fra at de var indplastret.
Det var først efter at målerne havde kontaktet bådebyggeren at han kunne vide at de var lavet af rustfrit stål, hvorefter han lagde protest.
Hvis ellers den skrifttlige redegørelse fra målerne korrekt, så vil jeg mene at Svendsen har fået en meget fair behandling.
Hvis målene på skinnerne 450x75x16mm stemmer og de er lavet af stål så vil de veje 4,3 kg hver!
Men du ved måske hvad de vejer Lauge.
PS ifølge det skrifttlige svar fra måleren fik Svendsen mulighed for at udbedre de pågældende skiver/skinner i forbindelse med indmålingen. Måleren lagde ikke protest på dette tidspunkt da han ikke viste hvilke materiale de var lavet i. Jeg går,ud fra at de var indplastret.
Det var først efter at målerne havde kontaktet bådebyggeren at han kunne vide at de var lavet af rustfrit stål, hvorefter han lagde protest.
Hvis ellers den skrifttlige redegørelse fra målerne korrekt, så vil jeg mene at Svendsen har fået en meget fair behandling.
3. januar 2015 - 19:54
Navn: Stefan Myrälf
DEN-6
Hej Ivan, punkt 8 omhandler jo helt tydeligt konstruktionen af skroget, det er jo det der står.
Da Icebreaker NZL kom med deres carbon hicking extentions forklarede Alistair os jo definitionen på skrog vs. beslag.
Hvis en genstand er monteret "løst" på skroget, er der tage om en fitting/beslag og dermed ikke skrog, hvorfor skrog og fitting/beslag er to forskellige ting.
Selvfølgelig skal Svendsen kæmpe sin sag, sålænge han orker, jeg fornemmer at vi er mange der bakker ham op.
Vi skal da HELT til bunds i denne sag og meget gerne også vide lidt om hvordan den er opstået.
Da Icebreaker NZL kom med deres carbon hicking extentions forklarede Alistair os jo definitionen på skrog vs. beslag.
Hvis en genstand er monteret "løst" på skroget, er der tage om en fitting/beslag og dermed ikke skrog, hvorfor skrog og fitting/beslag er to forskellige ting.
Selvfølgelig skal Svendsen kæmpe sin sag, sålænge han orker, jeg fornemmer at vi er mange der bakker ham op.
Vi skal da HELT til bunds i denne sag og meget gerne også vide lidt om hvordan den er opstået.
3. januar 2015 - 19:44
Navn: Lauge
Ivan.. De skinner vejer ikke 8,5kg..
3. januar 2015 - 19:40
Navn: Ivan
DEN 1256
Tak for linket Peter.
Med mindre at chefmåleren har regnet forkert er der ikke længere tale om forstærkningen/skiver under hængesstropbeslagene. 8,5 kg skive er svær at argumentere for.
At jollen er gået igennem målingen, er ingen garanti for at den ikke siden kan pilles ud i forbindelse med en protest.
Stefan regel 8.3 siger at ...ingen forsøg på at koncentrere vægten midtskibs er tilladt..og jeg er bange for at det ikke kun gælder mht konstruktion af skrovet.
Hvis bare en del af det vi nu har hørt er sandt, står Svendsen og den danske okjolleklub med en meget dårlig sag. Så måske skulle man stoppe med at anklage teknisk komite og sejlere fra andre lande for alverdens uhyrligheder.
Venter spændt på de sidste detaljer i denne sag.
Ses på vandet i 2015.
Med mindre at chefmåleren har regnet forkert er der ikke længere tale om forstærkningen/skiver under hængesstropbeslagene. 8,5 kg skive er svær at argumentere for.
At jollen er gået igennem målingen, er ingen garanti for at den ikke siden kan pilles ud i forbindelse med en protest.
Stefan regel 8.3 siger at ...ingen forsøg på at koncentrere vægten midtskibs er tilladt..og jeg er bange for at det ikke kun gælder mht konstruktion af skrovet.
Hvis bare en del af det vi nu har hørt er sandt, står Svendsen og den danske okjolleklub med en meget dårlig sag. Så måske skulle man stoppe med at anklage teknisk komite og sejlere fra andre lande for alverdens uhyrligheder.
Venter spændt på de sidste detaljer i denne sag.
Ses på vandet i 2015.

3. januar 2015 - 19:25
Navn: Stefan Myrälf
DEN-6
Sagen "
own Under" udvikler sig mere og mere mystisk.
Senest er vores formand truet med en regel 69 (dårlig / usportslig opførsel) som følge af hans forsøg på at hjælpe Svendsen.
I forsøget på at få perspektiv i forholdene mellem jollerne lagde Christian O. Protest imod 3 NZL joller (gående på samme forhold), hvilket blev kvitteret med en regel 69 trussel.
Det er tydeligvis ikke vel anset at forsvare sig.
Hele sagen bliver genåbnet her til formiddag lokal tid (idet juryen er blevet bekendt med at der kan foreligge fejlagtigt oplysninger fra chefmålerens side) og så håber vi herfra at rimelighed og fairness kommer i betragtning.
Hvorfor denne sag ikke kom frem under indmålingen (så der var en fair chance for at rette op på forholdet), men først midtvejs i stævnet forekommer mystisk.
Om der i det hele taget er tale om et regel brud i forhold til klassereglernes punkt 8 er usikkert, for dette punkt omhandler konstruktion af selve skroget og ikke beslag/fittings.
Klasserreglerne angiver ikke begrænsninger på vægt/placering af beslag/fittings.

Senest er vores formand truet med en regel 69 (dårlig / usportslig opførsel) som følge af hans forsøg på at hjælpe Svendsen.
I forsøget på at få perspektiv i forholdene mellem jollerne lagde Christian O. Protest imod 3 NZL joller (gående på samme forhold), hvilket blev kvitteret med en regel 69 trussel.
Det er tydeligvis ikke vel anset at forsvare sig.
Hele sagen bliver genåbnet her til formiddag lokal tid (idet juryen er blevet bekendt med at der kan foreligge fejlagtigt oplysninger fra chefmålerens side) og så håber vi herfra at rimelighed og fairness kommer i betragtning.
Hvorfor denne sag ikke kom frem under indmålingen (så der var en fair chance for at rette op på forholdet), men først midtvejs i stævnet forekommer mystisk.
Om der i det hele taget er tale om et regel brud i forhold til klassereglernes punkt 8 er usikkert, for dette punkt omhandler konstruktion af selve skroget og ikke beslag/fittings.
Klasserreglerne angiver ikke begrænsninger på vægt/placering af beslag/fittings.
3. januar 2015 - 19:08
Navn: Peter Heide
DEN 1354
Hej
Nedenfor er link protestkomitéens afgørelse/redegørelse:
www.sportingpulse.com/get_file.cgi?id=343486 9
Uheldigt, at båden godkendes i kontrolmåling før sejladser og pludselig ikke godkendes ved kontrol efter 3. sejlads uden at der er foretaget ændringer på båden....
Nedenfor er link protestkomitéens afgørelse/redegørelse:
www.sportingpulse.com/get_file.cgi?id=343486 9
Uheldigt, at båden godkendes i kontrolmåling før sejladser og pludselig ikke godkendes ved kontrol efter 3. sejlads uden at der er foretaget ændringer på båden....
3. januar 2015 - 18:51
Navn: Ralph
bO - synes faktisk du har fat i noget af det rigtige - lad os, en gang for alle, få overblik over hvad der er en OK jolle og hvad der ikke er. Jeg så f.eks. en svensk jolle til EM med masser af vægt i hængestrop beslagene. Så hvis vi protesterer hver gang éen jolle bliver disket...så må vi da til sidst ende med joller, der konkurrerer på lige vilkår.
3. januar 2015 - 18:28
Navn: Ivan
DEN 1256
Hej
Er der ikke nogen der har lidt mere præcis information om hvor stor/tunge de "skiver" er som Svendsen er blevet disket for.
Ifølge Strandberg skulle der en del ekstra kompensationsvægt i jolle når de blev udskiftet.
Det er svært at tage stilling hvis man ikke har alle oplysningerne.
Er der ikke nogen der har lidt mere præcis information om hvor stor/tunge de "skiver" er som Svendsen er blevet disket for.
Ifølge Strandberg skulle der en del ekstra kompensationsvægt i jolle når de blev udskiftet.
Det er svært at tage stilling hvis man ikke har alle oplysningerne.
3. januar 2015 - 15:59