Din Mening


Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:

Navn: Tommy Nordfalk DEN 1341
Hvidovre - tirsdag

6-7 joller i bugten i 3-5 sek/m. Lind testede sin nye specialforlængede Hylanderbåd. Han er ikke ligefrem blevet langsommere. Michael i DEN 1305, den yngre mand, hænger stadig godt på.

TN
30. august 2005 - 22:21   

Navn: Kaptajn Bob DEN 1265
Så lige at Midtgaard var blevet nummer fem til DM i Finnjolle, efter at have lagt ud med en andenplads i sin første sejlads. Flot gået Christian.
30. august 2005 - 08:47   

Navn: Kaptajn Bob DEN 1265
Appropos Troels Redningsaktion!

Det er utroligt at frygten for at slå græs kan få selv den mest kujonagtige bladsmører til at sætte liv og lemmer på spil og kaste sig ud i en heltemodig redningsaktion.
30. august 2005 - 08:18   

Navn: Anders-Leipheimer-Krydsfart 1316
Vedr forsidebilledet...

Høj vertikal forlængerføring er klart en fordel på platlænsen i stormvejr. Det foresager også betydeligt bedre slip-vind.

Jeg husker ihvertilfælde klart at jeg slap en vind i denne situation, i Bisserup i 11 ms på platlæns lige i havnehullet.
30. august 2005 - 00:58   

Navn: Per Sørensen DEN 1301
Ebeltoft Vig lørdag eftermiddag: 3 joller på vandet i 8 - 10 m/s. Den friske vind betød styrt og haveri, så der blev kun gennemført 2 sejlladser.
29. august 2005 - 08:19   

Navn: Tommy Nordfalk DEN 1341
Hvidovre lørdag - havemandens dag

6 joller i 3 timer ude på bugten. 5-8 m sydlig vind. Det gav lidt øvelse til stævnet i den kommende weekend.

Frank Havemand gav den i rollen som marinebiolog.
Frank væltede et temmelig ubehageligt sted, lige under motorvejsbroen på læns i 7-8 sek.m.
Masten satte sig fast i bunden og jollen stod kækt på sned. Frank kæmpede som en rasende, bl.a. fordi sværdet var oppe. Det tog lidt tid før Frank fik rejst jollen og så begyndte løjerne for alvor.

Roret forsvandt og Frankie kunne ikke komme op i jollen.

Switzers bjergningsentreprise dukkede op i form af Troels Lykke, der generøst gav Frank en line, som blev bundet om masten, stadig med Frank i vandet.

Med Frank hængende under stævnen på jollen trak Troels så ekvipagen mod havnen, men det var umuligt. Med en line om masten og uden ror og Frank som hængende galionsfigur kan jollen ikke kontrolleres, den kartede rundt som en vingeskudt ejendomsmægler. Lykkes slæbebåd satte derfor Frank ind på sikker mosebund i Valbyhavet. Her kunne havemanden konstatere at jollens tanke var fulde af vand - der er sikkert en del med gamle Henriksen-joller, der har prøvet det - og Frank kunne begynde den endeløse gåtur til Hvidovre havn. Go'nat å sov gåt.

TN
27. august 2005 - 18:09   

Navn: Visler Den 1246
att: Anders gunnersen - er det virkelig det du mener med "høj lanseføring" eller hvad er foremålet med din særdeles specielle måde at holde din rorpindsforlænger på.
27. august 2005 - 10:30   

Navn: Mogens DEN 1335
Ja Troels
Selvom jolle ikke er færdig kan man jo godt tage på vandet.
http://www.okjolle.dk/2005_1335.jpg
26. august 2005 - 21:14   

Navn: Troels
Lindhardtsen: Husk forældre-seddel
hvis du pjækker fra træningen

Pjækker man fra træningen skal man ved næste træning medbringe seddel med hjemmefra, hvor mor eller far forklarer hvorfor man udeblev. Det fortalte Jørgen Lindhardtsen i dag til flymekanikeren Jan, der udeblev forleden. I morgen sejles igen i Hvidovre kl. 10.00 på vandet. Jørgen arbejder stadig på sin nye jolle og er ved at lave længere stævn og skarpere kanter.
26. august 2005 - 20:42   

Navn: Lars Bo DEN-717
Tak for de mange indlæg som ny i klassen er der mange spørgsmål der trænger sig på nu er der et mindre tak
26. august 2005 - 10:14   

Navn: Karl-Erik DEN1250
Vedr.Super spar master er det rigtigt som Jesper skriver at jeg har en lille smule erfaring med sådan en.Som udgangspunkt kan det siges at den på ingen måde kan måle ind idet, den er megetfor let.
Det er en meget blød mast som måske kan tilgodese den lette sejler, men forkurven er ca dobbelt så stor som på en JP mast, så hvis man skal have den til at sejle skal der lægges kul på ellers bliver forkurven så stor i sejlet, at det ikke vil være all round til de forskellige vindstyrker.
Hvis du kan skaffe en mast fra en anden producent vil det være at foretrække. Der er for meget arbejde med super spar master inden man kan få den til at sejle.
26. august 2005 - 10:09   

Navn: Jesper Andersen DEN 1140
....vedr. Super Spar kulmast ....jeg tror Karl Erik i Skælskør har en sådan, men ellers har jeg ikke hørt om nogen...men de er da helt sikkert bedre end Alu-master....bare sejlet passer til

hilsen
Jesper Andersen
Hvidovre
25. august 2005 - 21:00   

Navn: Tommy Nordfalk DEN 1341
Superspar

Under Grejbørsen på herværende site kan man læse at DEN 1325, en nybygget Hylander-båd, som Jørn Jeppesen har til salg, er udrustet med en Superspar-mast.

TN
25. august 2005 - 20:06   

Navn: Jesper Andersen DEN 1140
vedr. SUPERSPAR Master, så tror jeg at KARL-Erik i Skælskør har en sådan....ellers kender jeg ikke nogen

Hilsen Jesper Andersen
DEN 1140
Hvidovre
25. august 2005 - 19:21   

Navn: Ivan DEN 1322
Har i et par år sejlet med en Carbon Spar mast-
min var relativ blød - men der er stor forskel på dem. Jan Larsen i DEN 1212 sejler med en som er blevet stivet lidt op pga at han har forstærket hulkilen- den går fin fart i mellemluft.
De master som Jørgen Lind brugte op til 2004 var også Carbon Spar master som han selv havde tilpasset ved at slibe/lime kulvæv på.
Selfølgeligt kan de sejle - det er bare at klø på.
25. august 2005 - 16:25