Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Kaptajn Bob
Den 1265
Ja tillykke til Troels og Joy. Og respekt til havemanden for at have holdt Troels i hånden under fødslen.
24. januar 2006 - 18:15
Navn: Kaptajn Bob
Den 1265
Ja tillykke til Troels og Joy. Og respekt til havemanden for at have holdt Troels i hånden under fødslen.
24. januar 2006 - 18:15
Navn: Havnemanden
Han gjorde det squ............ ham Troels, eller det var vist fruen. De er blevet forældre til en pige.......
Et stort tillykkeeeeeeeeeeeeee.
Et stort tillykkeeeeeeeeeeeeee.
24. januar 2006 - 18:05
Navn: Jacob
1266
Er der snart en rapport om byggeriet i det jydske på trapperne?
Vi er nogen der efterhånden er lidt nysgerrige(utålmodige red.), og som meget gerne vil se lidt billeder.
Vi er nogen der efterhånden er lidt nysgerrige(utålmodige red.), og som meget gerne vil se lidt billeder.
23. januar 2006 - 17:14
Navn: Kaptajn Bob
Den 1265
Hej Poul! Min mast tåler i hverfald ikke at blive sejlet i frostgrader, den har det sådan set bedst i solskin hvilket klart målbart forbedrer dens udbøjningskarakter. Er der damer i nærheden så er det også som om at det bliver lidt lettere at holde grejet oprejst.
Alt dette har at gøre med hvilke Kulfibre og hvilke typer epoxy du bruger til at bygge din mast.
mvh Kaptajnen
Alt dette har at gøre med hvilke Kulfibre og hvilke typer epoxy du bruger til at bygge din mast.
mvh Kaptajnen
23. januar 2006 - 07:58
Navn: Visler
Luften er "tungere" når den er kold og her derfor mere energi end den ville have ved højere temp. JP og jeg har da talt et par gange om at man kunne sætte en kulmast op i haven for at se hvor meget den ænrer udbøjning på en sommer dag i solen efterhånden som temp stiger på den, de kan jo blive ret varme når de er sorte. Kulfiber er jo mange ting og vil gætte på at epoxyen betyder en del, men isbåde sejle da også med kulmaster, så de kan ihverfald laves så de tåler kulde/frost.
23. januar 2006 - 07:40
Navn: Poul
1277
Er der nogen der ved noget om kulfibermaster, frostgrader og hård, kold ("tung"
vind?
Her er et uddrag af et referat fra en 49'er sejlads i december 2005 i Hellerup:
Det viste sig imidlertid at være en dårlig ide, da Søren og jeg gik i stå i en vending i havnehullet, og da vinden fik fat i båden, blev vi kastet ind i molen og knækkede bovsprydet. Derefter besluttede vi at pille sejlene ned og lade Sørens far trække os ind til broen. Da båden var kommet på land, så vi Claus og Thomas på vej tilbage fra Svanemøllebugten i hård kamp med båden, og de råbte at Lars og Christian (DEN-743) havde knækket en mast. Vi tog ud i motorbåden for at hjælpe dem og fik trukket dem ind i havn.
Da vi så nærmere på skaderne, viste det sig at mit bovspryd kunne repareres på en aften med en halv kvadratmeter kulfiber. Lars var imidlertid ikke sluppet så heldigt; aldrig har jeg set så ødelagt en topmast, den lignede en fire meter lang sort bananskrald. Da masten var faldet sammen under sejlads, må det skyldes kombinationen af kulde og vind, der gør masterne sprøde, så de pludselig kollapser. Så derfor kan Søren og jeg føle os taknemmelige for, at vi kun ødelagde et bovspryd den dag, og let irriterede over ødelæggelserne tog videre til sildebordet med de andre.

Her er et uddrag af et referat fra en 49'er sejlads i december 2005 i Hellerup:
Det viste sig imidlertid at være en dårlig ide, da Søren og jeg gik i stå i en vending i havnehullet, og da vinden fik fat i båden, blev vi kastet ind i molen og knækkede bovsprydet. Derefter besluttede vi at pille sejlene ned og lade Sørens far trække os ind til broen. Da båden var kommet på land, så vi Claus og Thomas på vej tilbage fra Svanemøllebugten i hård kamp med båden, og de råbte at Lars og Christian (DEN-743) havde knækket en mast. Vi tog ud i motorbåden for at hjælpe dem og fik trukket dem ind i havn.
Da vi så nærmere på skaderne, viste det sig at mit bovspryd kunne repareres på en aften med en halv kvadratmeter kulfiber. Lars var imidlertid ikke sluppet så heldigt; aldrig har jeg set så ødelagt en topmast, den lignede en fire meter lang sort bananskrald. Da masten var faldet sammen under sejlads, må det skyldes kombinationen af kulde og vind, der gør masterne sprøde, så de pludselig kollapser. Så derfor kan Søren og jeg føle os taknemmelige for, at vi kun ødelagde et bovspryd den dag, og let irriterede over ødelæggelserne tog videre til sildebordet med de andre.
23. januar 2006 - 07:03
Navn: Troels
Min kæreste har ikke født endnu, barnedåben derfor endnu ikke planlagt
Var i isfyldte Hvidovre i dag og så Frank Bådebygger er ved at bygge et kun to-kilo sværd, CNC-fræset. Sikke mange bådebyggere vi har i klassen. Jørgen Lindhardtsen var selvfølgelig på havnen og rode med en masse ting.

22. januar 2006 - 18:49
Navn: Havnemanden
Stort fremmøde i Hvidovre lørdag.
Velkommen til Visler. Ivan kom m sin hund, Jørgen havde kaffe og brød klar. Mikael beholdt overtøjet på. Tommy kom senere og indtog tavlen med nyt om Jydejollen. Vi glæder os meget til at se den på Bella i næste måned.
Jørgen havde nyt om jollerne i Australien...sidste nyt: drengene får lov til at sejle i deres joller til VM, men de må ikke køres på med bragte trailere.
Troels nåede ikke frem, han skulle holde fruen i hånden under barnedåben, eller ver det omvendt.
Har jeg glemt nogen ?????????????????
Velkommen til Visler. Ivan kom m sin hund, Jørgen havde kaffe og brød klar. Mikael beholdt overtøjet på. Tommy kom senere og indtog tavlen med nyt om Jydejollen. Vi glæder os meget til at se den på Bella i næste måned.
Jørgen havde nyt om jollerne i Australien...sidste nyt: drengene får lov til at sejle i deres joller til VM, men de må ikke køres på med bragte trailere.
Troels nåede ikke frem, han skulle holde fruen i hånden under barnedåben, eller ver det omvendt.
Har jeg glemt nogen ?????????????????

22. januar 2006 - 12:24
Navn: Mogens
DEN 1335
Hej Bo
Nu har jeg prøvet at holde hånden over dig længe, men hvis du kritisere mit valg af billedere må jeg afsløre den næsten nøgne sandhed for omverden
Nu har jeg prøvet at holde hånden over dig længe, men hvis du kritisere mit valg af billedere må jeg afsløre den næsten nøgne sandhed for omverden

21. januar 2006 - 00:36
Navn: Visler
.oO(måske skulle kaptajnen vænne sig til at ligge længere fremme når fotografen er i nærheden
)


20. januar 2006 - 16:23
Navn: Kaptajn Bob
Mogens!!!!! kan du ikke snart skifte det forsidebillede, nu er det ikke sjovt længere at se kaptajnen begravet bag alle de andre!
20. januar 2006 - 16:02
Navn: Troels
...Åbent brev til Lindhardtsen
For det første: Det er for dårligt du ikke vil sejle i morgen i hvidovre selvom der er is på vandet
Og det andet, hvorfor afskriver du fysisk samvær sejlerne i mellem. Fornemmer jeg en slags bøsseskræk
(selv er jeg til kvinder - bare rolig drenge - vi har jo været i saunen sammen flere gange uden virak)
Var til udvalgsmøde i Frank Havemands lejlighed i går i Valby. Vi mener der skal strammes op på mange ting. Det kan I høre mere om i morgen i Hvidovre. Måske Tommy Havnefoged også dukker op, så vi kan høre om de mange samlebånds-okjoller, der er på vej.
For det første: Det er for dårligt du ikke vil sejle i morgen i hvidovre selvom der er is på vandet

Og det andet, hvorfor afskriver du fysisk samvær sejlerne i mellem. Fornemmer jeg en slags bøsseskræk

Var til udvalgsmøde i Frank Havemands lejlighed i går i Valby. Vi mener der skal strammes op på mange ting. Det kan I høre mere om i morgen i Hvidovre. Måske Tommy Havnefoged også dukker op, så vi kan høre om de mange samlebånds-okjoller, der er på vej.
20. januar 2006 - 12:39
Navn: Kaptajn Bob "Jefe Del Falange"
Hjertelig tillykke med havnefogedjobbet til Tommy Havnefoged. Til næste bestyrelsesmøde vil kaptajnen foreslå at vi indkøber Rickys Puch Maxi, en lædervest samt en kasse Fernet Branca til Havnetommy.
19. januar 2006 - 21:33
Navn: Anders
1316 Jefe de la playa
...Og, tillykke med jobbet, Tommy
19. januar 2006 - 20:42