Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Mm
1313
Fido ønskede nok en større mastehældning, vel omkring 60 grader, så mast og jolle kan køre under luftledningerne i Nysted, Når fido ikke sejler idag, er det nok fordi masten lyder som Michala Petri på blokfløjte pga de huller der kom i masten.



7. oktober 2006 - 19:29
Navn: Mm
1313
Man kan ikke deltage i stævner uden at være medlem af en organisation under OKDIA, da målerbrevet kun er gyldigt hvis man er medlem af en sådan, fx. Dansk OK Jolleklub; interesserede kan henvende sig til undertegnede, jeg har stadigvæk enkelte biletter...

7. oktober 2006 - 19:19
Navn: Fido
DEN981
OM VM
Visler kan have ret i alt omkring boathandling,
den vil jeg mene skal være helt i top, ligsom
kapsejladsreglerne skal beherskes.
Så hvad med en skriftlig og praktisk prøve for dem
der ønsker at deltage i Polen. Måske kunne man
ligeledes forlange 2 års skadefri sejlads i OK Jolle
uden en eneste kæntring, og uden at udgå af
en eneste sejlads bare fordi det blæser lidt, eller
lårene er blevet ømme.
Men jeg synes så mange Danske sejlere som mulig skal tage
med til Polen, et VM er en fantastisk oplevelse, den oplevelse bør enhver OK Jolle sejler have.
Med sejlerhilsen
Fido
Visler kan have ret i alt omkring boathandling,
den vil jeg mene skal være helt i top, ligsom
kapsejladsreglerne skal beherskes.
Så hvad med en skriftlig og praktisk prøve for dem
der ønsker at deltage i Polen. Måske kunne man
ligeledes forlange 2 års skadefri sejlads i OK Jolle
uden en eneste kæntring, og uden at udgå af
en eneste sejlads bare fordi det blæser lidt, eller
lårene er blevet ømme.
Men jeg synes så mange Danske sejlere som mulig skal tage
med til Polen, et VM er en fantastisk oplevelse, den oplevelse bør enhver OK Jolle sejler have.
Med sejlerhilsen
Fido

7. oktober 2006 - 18:30
Navn: Steen
NA
Hej Visler
Mit indlæg var nu også en provokation idet jeg desværre ikke fandt dit indlæg konstruktivt!
Hvorledes skulle vi kunne være i bedre tid? det er lige i starten af udtagelserne, så jo jeg mener godt man kan korrigere.
Mig bekendt er det reglen at det kun er ca. 80 både der sejler om VM titlen, ergo er dette jubilæum undtagelsen der bekræfter reglen!
Mit indlæg var nu også en provokation idet jeg desværre ikke fandt dit indlæg konstruktivt!
Hvorledes skulle vi kunne være i bedre tid? det er lige i starten af udtagelserne, så jo jeg mener godt man kan korrigere.
Mig bekendt er det reglen at det kun er ca. 80 både der sejler om VM titlen, ergo er dette jubilæum undtagelsen der bekræfter reglen!
7. oktober 2006 - 18:23
Navn: Visler
Den 1246
Steen det var ment som en provokation - og et lille hint om man IKKE kan lave om på noget midt i det hele - det er simpelt hen ikke fair. Det er vist allerede nok kedelige eksempler i dansk sejlssport på hvordan det kan gå når man prøver at lave om på noget der allerede er igang....
Det er da fint nok med masser af deltagere til VM, men det SKAL f... være folk der kan sejle og sejle godt - EN dårlig sejler i et felt med 120 joller kan nemt lave en masse problemer i f.eks. en start. Jeg har for mange mange år siden prøvet at sejle i så store felter, det er noget helt helt andet end med 80 joller.... så ikke altid det er det klogeste at være flink og invitere alle med.
Kan man også deltage i VM i polen uden medlemskab af dansk okjolle klub/OKDIA eller ?
Det er da fint nok med masser af deltagere til VM, men det SKAL f... være folk der kan sejle og sejle godt - EN dårlig sejler i et felt med 120 joller kan nemt lave en masse problemer i f.eks. en start. Jeg har for mange mange år siden prøvet at sejle i så store felter, det er noget helt helt andet end med 80 joller.... så ikke altid det er det klogeste at være flink og invitere alle med.
Kan man også deltage i VM i polen uden medlemskab af dansk okjolle klub/OKDIA eller ?
7. oktober 2006 - 15:05
Navn: Fido
Den981
Til Michael
Du skal sejle med masten bagover på kryds, og i dæk skal
den stå ca 60 - 62 cm fra stævnen at måle, og den skal
hælde så du næsten haler bommen i dæk, så sejler
du optimal fart på kryds, på læns skal masten være lodret
hvis du vil sejle optimalt på læns, det lader sig ikke
gøre, da masten ikke må flyttes under sejlads.
Derfor bliver det et kompromi !!!!
Med Sejlerhilsen
Fido
Du skal sejle med masten bagover på kryds, og i dæk skal
den stå ca 60 - 62 cm fra stævnen at måle, og den skal
hælde så du næsten haler bommen i dæk, så sejler
du optimal fart på kryds, på læns skal masten være lodret
hvis du vil sejle optimalt på læns, det lader sig ikke
gøre, da masten ikke må flyttes under sejlads.
Derfor bliver det et kompromi !!!!
Med Sejlerhilsen
Fido

7. oktober 2006 - 14:14
Navn: Steen
1312
Til Visler
Jeg har undersøgt sagen, og jyderne kan naturligvis godt få deres penge igen, men proceduren er at de først skal returnere erfarring, samt oplevelsen, disse komponenter fremsendes sammen med en skriftlig redegørelse for:
Hvorfor man kun ønsker penge tilbage for at deltage i et stævne, hvor man kan blive udtaget til at deltage i et andet.
Jeg har undersøgt sagen, og jyderne kan naturligvis godt få deres penge igen, men proceduren er at de først skal returnere erfarring, samt oplevelsen, disse komponenter fremsendes sammen med en skriftlig redegørelse for:
Hvorfor man kun ønsker penge tilbage for at deltage i et stævne, hvor man kan blive udtaget til at deltage i et andet.
7. oktober 2006 - 10:38
Navn: Michael Holm
Hvilken effekt har mastehældningen?
Hvornår skal jeg sejle med en lodret mast, og hvornår skal den være mest muligt bagover?
Hvornår skal jeg sejle med en lodret mast, og hvornår skal den være mest muligt bagover?
7. oktober 2006 - 10:36
Navn: Jesper Andersen
DEN 1140
Jeg syntes det er et godt nyt initiativ i anledning af 50 års jubilæet at lave et VM med 130 både, og det er da også fint at prøve at "slække" lidt på vores egne krav til udtagelser. Det bør dog stadig være som der jo også står i teksten at man kun kan opnå tilkud hvis man sejler udtagelserne
....
Nu er et VM i Polen jo ikke det dyreste, og det er et godt sted at sejle og en fin havn og by...... Bølgerne der kan blive rigtig monster store
Det kan anbefales

Måske den nye bestyrelse også vil lave flere een-dags stævner, da jeg helt sikkert tror det kunne øge deltager antallet. Vi kan jo ikke alle hænge i 2 dage....meeen 1 kan nok overskues....og så er det måske også billigere i øl
....(kun måske)....
Det var bare "min mening"

Hilsen Jesper
DEN-1140 "joefant"

Nu er et VM i Polen jo ikke det dyreste, og det er et godt sted at sejle og en fin havn og by...... Bølgerne der kan blive rigtig monster store


Måske den nye bestyrelse også vil lave flere een-dags stævner, da jeg helt sikkert tror det kunne øge deltager antallet. Vi kan jo ikke alle hænge i 2 dage....meeen 1 kan nok overskues....og så er det måske også billigere i øl


Det var bare "min mening"


Hilsen Jesper
DEN-1140 "joefant"
6. oktober 2006 - 19:20
Navn: Anonym
read the tekst Visler

6. oktober 2006 - 17:45
Navn: Visler
Den 1246
Lave om på udtagelses regler efter der er sejlet en udtagelse !!!! Hvad f.. bliver det næsten.
Kan Jyder der evt er taget til harboe af hensyn til evt. at ville til VM refunderet deres start penge og transport ?
Er der så ikke nogen udtagelses sejladser mere ? Hvis ikke hvordan klares det med evt. tilbud fra DS
Kan Jyder der evt er taget til harboe af hensyn til evt. at ville til VM refunderet deres start penge og transport ?
Er der så ikke nogen udtagelses sejladser mere ? Hvis ikke hvordan klares det med evt. tilbud fra DS
6. oktober 2006 - 07:48
Navn: Tommy Nordfalk
Fra Robert Deaves
Dear Secretaries
The organisers have confirmed the schedule for next year's worlds as
18-20/7 - Leba Mayor's Cup
21/7 - measurement
22/7 - measurement and practice race
23-27/7 - Worlds
This should be up on the event website very soon.
www.okdworlds2007.com
Also just to clarify the situation with the worlds entry procedure. As we want to
encourage as many entries as possible in 2007, the entry quota per country for the 2007 Worlds in being increased by about 50 per cent. This potentially gives us a maximum fleet size of around 130. Several countries are already getting ready for entries and making plans for what promises to be a top event.
OKDIA and the organisers will try and accommodate as many sailors as possible, but initially the following quota will be used to allocate places. To gauge interest will all secretaries please let me know if they can fill this quota and how many extra places on top of this they may require?
Usual quota NEW QUOTA
Australia 8 12
Belgium 3 6
Denmark 8 15
France 3 6
Germany 18 24
Great Britain13 18
India 3 6
New Zealand 11 18
Norway 2 2
Poland 4 8
Sweden 5 10
Switzerland 1 1
USA 1 1
TOTAL 80 127
I look forward to hearing from you all soon.
Kind regards
Robert
The organisers have confirmed the schedule for next year's worlds as
18-20/7 - Leba Mayor's Cup
21/7 - measurement
22/7 - measurement and practice race
23-27/7 - Worlds
This should be up on the event website very soon.
www.okdworlds2007.com
Also just to clarify the situation with the worlds entry procedure. As we want to
encourage as many entries as possible in 2007, the entry quota per country for the 2007 Worlds in being increased by about 50 per cent. This potentially gives us a maximum fleet size of around 130. Several countries are already getting ready for entries and making plans for what promises to be a top event.
OKDIA and the organisers will try and accommodate as many sailors as possible, but initially the following quota will be used to allocate places. To gauge interest will all secretaries please let me know if they can fill this quota and how many extra places on top of this they may require?
Usual quota NEW QUOTA
Australia 8 12
Belgium 3 6
Denmark 8 15
France 3 6
Germany 18 24
Great Britain13 18
India 3 6
New Zealand 11 18
Norway 2 2
Poland 4 8
Sweden 5 10
Switzerland 1 1
USA 1 1
TOTAL 80 127
I look forward to hearing from you all soon.
Kind regards
Robert
5. oktober 2006 - 20:04
Navn: Tommy Nordfalk
Dear all
Over the coming year a book will be produced to compile the history of the OK Dinghy in celebration of the 50th anniversary of the class. The book will also include many new and old technical articles and will become a valuable tool for promotion of the class and instruction for beginners.
Apart from the obvious requirement for material, the immediate concern is to assemble funds to make this possible.
Advertising will be included within the book to cover some costs, and it is hoped that all current OK gear manufacturers will play their part.
However the bulk of the cost of producing this book will have to be raised elsewhere.
We are not asking for money right now, but I would like a commitment from National OK Associations and other parties to buy advance copies. These will be available at a 25 per cent discount on the cover price.
Initially it is being assumed that the cover price will be GBP 20 (about EUR 30) so this means each advance copy will cost GBP 15 (EUR 22.50). Therefore if your association orders 50 copies, the total will be GBP 750. These can then be sold on for GBP 20 each (or whatever price you see fit.)
We estimate that we need to sell at least 300 advance copies to make this project viable. We expect to publish sometime mid-2007.
Please can your association discuss this and decide how many advance copies you wish to purchase? You will be invoiced for these early in 2007 and the books should be delivered mid to late 2007.
Those who have seen FINNatics will have an idea of what the end product will be like. Please support OKDIA in realising this great project.
I look forward to hearing from you.
Kind regards
Robert
Over the coming year a book will be produced to compile the history of the OK Dinghy in celebration of the 50th anniversary of the class. The book will also include many new and old technical articles and will become a valuable tool for promotion of the class and instruction for beginners.
Apart from the obvious requirement for material, the immediate concern is to assemble funds to make this possible.
Advertising will be included within the book to cover some costs, and it is hoped that all current OK gear manufacturers will play their part.
However the bulk of the cost of producing this book will have to be raised elsewhere.
We are not asking for money right now, but I would like a commitment from National OK Associations and other parties to buy advance copies. These will be available at a 25 per cent discount on the cover price.
Initially it is being assumed that the cover price will be GBP 20 (about EUR 30) so this means each advance copy will cost GBP 15 (EUR 22.50). Therefore if your association orders 50 copies, the total will be GBP 750. These can then be sold on for GBP 20 each (or whatever price you see fit.)
We estimate that we need to sell at least 300 advance copies to make this project viable. We expect to publish sometime mid-2007.
Please can your association discuss this and decide how many advance copies you wish to purchase? You will be invoiced for these early in 2007 and the books should be delivered mid to late 2007.
Those who have seen FINNatics will have an idea of what the end product will be like. Please support OKDIA in realising this great project.
I look forward to hearing from you.
Kind regards
Robert
5. oktober 2006 - 19:55
Navn: Visler
Den 1246
Vi har vel stadig de danske regler for udtagelse..... selvom stævnet er åbent for alle...eller..
Troede faktisk det var det vi snakkede om til GF
Troede faktisk det var det vi snakkede om til GF
5. oktober 2006 - 13:44
Navn: Kaptajn Bob
Den 1324
Hej Christian! Rygterne gik under EM at OKIDIA ville lave det åbent næste år, for at fejre OK-jollens 50 år. Vi har dog endnu ikke hørt noget fra OKDIA om dette, så jeg går udfra at det stadig er rygter.
mvh Bo
mvh Bo
5. oktober 2006 - 11:10