Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Visler
Den 1246
Forside billedet fra julesejlads: Bemærk hvor den yderste jolle klogt gør alt hvad han kan for at holde jollen tilbage - ved at stille roret 100 % på tværs - skaber en mulighed for at komme inden om de andre i rundingen !!!
29. november 2006 - 13:25
Navn: Ricky Hansen
DEN 1201
Jeg vil godt tilføje lidt til det med vægt på jollen. Min tykke Berta vejer mellem 80 og 92 kilo afhængig af hvor meget vand der er i tanken og det oplever jeg ikke som noget problem. I let vind hvor de andre accelere på et pust, så kommer vi lidt bagefter, men når pustet er væk så sejler vi videre på opskuddet. Jeg har sågar engang været foran Jørgen Lindhartsen, ihvertfald næsten en halv bane rundt. Så spring ud i det og køb en jolle og vær opmærksom på, at hvis du virkelig hænger som et svin hele tiden, så sejler du rigtig stærkt.
Ricky
Ricky
29. november 2006 - 09:14
Navn: Jesper Andersen
DEN 1140
Er vel svært at opdatere hvis der ikke kommer nogen resultater
..... også fra festen 
Jesper


Jesper
26. november 2006 - 17:43
Navn: Ivan
DEN 1322
Hvad-så Anders!
Er det ikke på tide at få opdateret RANGLISTEN med de nyeste resultater fra Molbo-ligaen og Juledistancen.
Iøvrigt tak til Vallensbæk for en spændende distancesejlads. Og tak til Kaptajnen for et veldækket bord.
Er det ikke på tide at få opdateret RANGLISTEN med de nyeste resultater fra Molbo-ligaen og Juledistancen.
Iøvrigt tak til Vallensbæk for en spændende distancesejlads. Og tak til Kaptajnen for et veldækket bord.





26. november 2006 - 11:56
Navn: Troels
Mirakel Mogens sendt til tælling
Sensation: Michael Nielsen slår Mirakel Mogens i Vallensbæks juledistance i dag, hvor Bo Teglers serverede mad bagefter. Hos Finnjollerne slog Günter Arndt sin klubkammerat Jesper Petersen. Jan Larsen underholdte til julefrokost. Og Mogens røg ingen cigaretter (under maden)
Bølgerne var kæmpe ud for Vallensbæk Havn, fik jeg afvide. Ingen blev søsyge, da det meste af sejladsen foregik i havn. Referat følger forhåbentlig fra en af drengene, der sejlede med.
Sensation: Michael Nielsen slår Mirakel Mogens i Vallensbæks juledistance i dag, hvor Bo Teglers serverede mad bagefter. Hos Finnjollerne slog Günter Arndt sin klubkammerat Jesper Petersen. Jan Larsen underholdte til julefrokost. Og Mogens røg ingen cigaretter (under maden)

Bølgerne var kæmpe ud for Vallensbæk Havn, fik jeg afvide. Ingen blev søsyge, da det meste af sejladsen foregik i havn. Referat følger forhåbentlig fra en af drengene, der sejlede med.
25. november 2006 - 23:53
Navn: Frank Petersen
1289
Hej alle sejler.Er der nogle der ved noget om hvor man kan låne en form til af støbe et dæk til sin ok jolle ????? hej fra Frank
23. november 2006 - 19:51
Navn: Liller
1359
Hej TV
Se grejbørsen anonce 124.
mvh. liller
Se grejbørsen anonce 124.
mvh. liller

22. november 2006 - 20:17
Navn: Tv
Hej Igen
"Klubjollen" har været nævnt et par gange. Er det en form man kan låne af OK klubben?
MVH
TV
"Klubjollen" har været nævnt et par gange. Er det en form man kan låne af OK klubben?
MVH
TV
22. november 2006 - 15:50
Navn: Liller
1359
Jej glemte lige det omkring at jollerne føles forskellige at sejle i det er hovedsagelig et spørgsmål om hvordan vægten er fordelt i jollen. Ligger vægten i enderne eller fordelt jævnt sejler den som en færge , er vægten koncentreret i midten er jollen mere livlig. Tag feks.
mvh. liller
mvh. liller

22. november 2006 - 11:04
Navn: Liller
1359
Hej TV
Målereglen giver en tolerance på stort set alle mål på +/- 10 mm på alle nominelle mål. Og det betyder at man kan ændre en del på skrovets sejl egenskaber. Jeg har siden 1995 kontrolmålt tre forskellige delf skrog 2 stk. fra Janne Nysted og 1 stk. KTM( dansk kopi) de svinger max 2mm på målene
mvh. liller
Målereglen giver en tolerance på stort set alle mål på +/- 10 mm på alle nominelle mål. Og det betyder at man kan ændre en del på skrovets sejl egenskaber. Jeg har siden 1995 kontrolmålt tre forskellige delf skrog 2 stk. fra Janne Nysted og 1 stk. KTM( dansk kopi) de svinger max 2mm på målene
mvh. liller

22. november 2006 - 11:00
Navn: Visler
Den 1246
Ivan har en pointe, det er ud og prøve forskellige joller, selv på f.eks. 2 delfs joller kan der f.eks. være stor forskel .
21. november 2006 - 19:39
Navn: Kaptajn Bob
Den 1324
Efter lidt aktivt arbejde er vi nu oppe på 17 spisende til julefrokosten på Lørdag. Nye sejlere er også mere end velkomne hvor de helt sikkert ville kunne få alle de svar på skrogfaconer, laktyper, epoxytyper, masteudbøjninger de måtte ønske. Jollebyggerguruen Tommy Nordfalk har nemlig også meldt sin ankomst.
.
Da det er mig der står for maden kan I forsat tilmelde jer ved at sende mig en mail. Jeg regner med at vi spiser om kring klokken 14:30 eller senere.

Da det er mig der står for maden kan I forsat tilmelde jer ved at sende mig en mail. Jeg regner med at vi spiser om kring klokken 14:30 eller senere.
21. november 2006 - 18:33
Navn: Tv
Liller, Visler og Ivan mange tak for jeres svar.
I klassereglerne er faconen lagt delvist fast. Er det rigtigt forstået, at frihedsgraden ligger i faconen mellem STN1, STN2 og STN3; samt i tolerancen på målene i de 4 stations? Sidstnævnte har jeg dog ikke fundet.
MVH
TV
I klassereglerne er faconen lagt delvist fast. Er det rigtigt forstået, at frihedsgraden ligger i faconen mellem STN1, STN2 og STN3; samt i tolerancen på målene i de 4 stations? Sidstnævnte har jeg dog ikke fundet.
MVH
TV
21. november 2006 - 18:11
Navn: Ivan
DEN 1322
Erfaring fra en let sejler!
Med mine 80.1 kg må jeg vel høre til de lette ag ok-jollesejlerne i DK.
Min erfaring er at man skal hænge mere i Klubjollen og Hylanderjollen set i forhold til Delfjollen, Oddersborg-, Heinjollen samt min egen Icebraker.
Hylanderjollen og Klubjollen flyder med shinen højere, ide de har mere opdrift omkring centerlinien. Jørgen L mener også at han skal hænge mere i Hylanderjollen end i Delfjollen.
Mit beste råd er at prøve forskellige joller og så overveje om man er tilfreds med at være hurtigt i let luft, eller om man også gerne vil kunne hænge på når det blæser.
Med mine 80.1 kg må jeg vel høre til de lette ag ok-jollesejlerne i DK.
Min erfaring er at man skal hænge mere i Klubjollen og Hylanderjollen set i forhold til Delfjollen, Oddersborg-, Heinjollen samt min egen Icebraker.
Hylanderjollen og Klubjollen flyder med shinen højere, ide de har mere opdrift omkring centerlinien. Jørgen L mener også at han skal hænge mere i Hylanderjollen end i Delfjollen.
Mit beste råd er at prøve forskellige joller og så overveje om man er tilfreds med at være hurtigt i let luft, eller om man også gerne vil kunne hænge på når det blæser.
21. november 2006 - 15:45
Navn: Visler
Ikke vejr til at sejle 

21. november 2006 - 13:26