Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Per Sørensen
DEN 1350
EBELTOFT VIG Lørdag 13:00:
Så kom træningen igang i Ebeltoft, vind fra N/Ø 8 -10 m/s. Rart at mærke at vinteren fysiske træning havde hjulpet, i den til tider friske vind.
Vi mødes hver lørdag kl. 13:00, plus vi skal have fundet en aften midt i ugen, herom senere.
Så kom træningen igang i Ebeltoft, vind fra N/Ø 8 -10 m/s. Rart at mærke at vinteren fysiske træning havde hjulpet, i den til tider friske vind.
Vi mødes hver lørdag kl. 13:00, plus vi skal have fundet en aften midt i ugen, herom senere.
11. april 2010 - 20:49
Navn: Troels
Tak til HEaDLUND og Teglers for en fed, fed weekend med en bunke indlæring fra thomas hansson-mild. Jeg havde helt glemt hvor meget jeg havde savnet at lærer noget. Min jolle fik en del kritik for hvordan hal og andet var sat op. Fedt med konstruktiv kritik.
Der var god stemning og vi fik banket praksis og teori ind i Hellerup i denne weekend for kun 350 kr.
Befriende var det at hansson-mild sagde at det afgørende ikke er materialet, men om man træner og laver rigtig taktik osv. Vi fik fif down wind - noget hansson-mild bogstavligt talt er verdensmester i.
I dag blev der råbt på de små baner folk var tændt, men stemningen var super bagefter på land. Den sjoveste ok-sejler er sgu mik-mak og han bliver bedre og bedre, selvom han er fløjrytter. Ses troels
Der var god stemning og vi fik banket praksis og teori ind i Hellerup i denne weekend for kun 350 kr.
Befriende var det at hansson-mild sagde at det afgørende ikke er materialet, men om man træner og laver rigtig taktik osv. Vi fik fif down wind - noget hansson-mild bogstavligt talt er verdensmester i.
I dag blev der råbt på de små baner folk var tændt, men stemningen var super bagefter på land. Den sjoveste ok-sejler er sgu mik-mak og han bliver bedre og bedre, selvom han er fløjrytter. Ses troels
11. april 2010 - 19:47
Navn: Troels
Fed træning i Hellerup, thomas hansson-mild giver mange gode råd om læns, materiale, strategi osv. Vi har været på vandet i to omgange i frisk vind. I morgen kører vi videre, har lige haft debriefing med thomas og nu er der middag, kom forbi i morgen og bliv klogere vi starter 9.30 ses troels
10. april 2010 - 19:26
Navn: Brockhuus
1359
Jeg skal have et par nye jollehjul - der er vist et par stykker i Hellerup, som også skal have et enkelt eller 2.
Jeg bestiller mandag, så hvis du vil spare på leverancen, så send en mail og jeg bestileer dit(ne) med.
Pris 60,- kr pr hjul.
www.slivern.dk/shop/luftgummihjul-diameter-1 2812p.html
Mvh
Mads
Jeg bestiller mandag, så hvis du vil spare på leverancen, så send en mail og jeg bestileer dit(ne) med.
Pris 60,- kr pr hjul.
www.slivern.dk/shop/luftgummihjul-diameter-1 2812p.html
Mvh
Mads
9. april 2010 - 17:41
Navn: Jørgen Svendsen
SWE 222
Vi har fået et "nyt" medlem i ok-jollenklassen med jollen, SWE 64. Det er Jens Chr. Jurlander som p.t vil være i den tunge kategori med 0,107 tons i regulær kampvægt. Jens er i øvrigt min faste Star- og Dragegast. Når jeg skriver "nye" er det fordi Jens tidligere har sejlet masser af ok -jolle: 1275 , 1285 og den legendariske 1215 (bananen).
Jeg glæder mig til at sejle "mod" Jens - og tror nu OK bliver den største senior klasse i DK i 2010. Jens kan også godt li' vin - som har været et optagelseskriterium fra OK-formandsskabet.....
Jeg glæder mig til at sejle "mod" Jens - og tror nu OK bliver den største senior klasse i DK i 2010. Jens kan også godt li' vin - som har været et optagelseskriterium fra OK-formandsskabet.....

9. april 2010 - 10:02
Navn: Stefan Myrälf
DEN-1333
Det er en aftale. (Jeg tror også MikMak kommer). Jeg var ude og sejle med ham idag (letluft), han går til den, får mange timer på vandet.
8. april 2010 - 21:45
Navn: Jens Lauge
kan være på havnen kl 16 tænker jeg
8. april 2010 - 19:28
Navn: Stefan Myrälf
DEN-1333
Den er jeg med på.
Hvad tid skal vi så holde fyraften/week-end fri ?
Hvad tid skal vi så holde fyraften/week-end fri ?
8. april 2010 - 16:12
Navn: Jens L
Er der nogle på Hellerup Bugten til lidt fyraftens træning i morgen?
8. april 2010 - 14:27
Navn: Kaptajn Bob
Den 1369
Kære alle
Jeg så lige at der nu er åbent for tilmeldinger til årets Lundeborgstævne. De sidste par år har vi været mellem 30 og 40 joller til dette superhyggelige stævne. Både på vand og på land plejer det at være top kvalitet.
Mvh
Kaptajnen
Jeg så lige at der nu er åbent for tilmeldinger til årets Lundeborgstævne. De sidste par år har vi været mellem 30 og 40 joller til dette superhyggelige stævne. Både på vand og på land plejer det at være top kvalitet.
Mvh
Kaptajnen
7. april 2010 - 10:52
Navn: Mogens
Jeg kan kun opfordre ALLE OK entusiaster til at stille op med deres OK joller til dette stævne,
Læs: http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=10 1&cid=11523&1270548553
så vi blir´ rigtig, rigtig, rigtig mange Ok joller. Det vil være et ualmindelig godt udstillingsvindue til rekrutering af "rookies" til klassen. At det samtidig vil være en fantastisk god Tune up til NM er jo bare en bonus oven i !!!!! Ud over timerne på vandet, vil der være rimelige gode odds for after sailing på et niveau ud over det almindelige.
Stefan Myrälf
Læs: http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=10 1&cid=11523&1270548553
så vi blir´ rigtig, rigtig, rigtig mange Ok joller. Det vil være et ualmindelig godt udstillingsvindue til rekrutering af "rookies" til klassen. At det samtidig vil være en fantastisk god Tune up til NM er jo bare en bonus oven i !!!!! Ud over timerne på vandet, vil der være rimelige gode odds for after sailing på et niveau ud over det almindelige.

Stefan Myrälf
6. april 2010 - 22:19
Navn: Kaptajnbob
Den1369
Hej Ivan, Mads og alle andre.
Jeg ser en lille svaghed, ved den meget simple udregning. Som det ville være med dette system. ville en vinder af et weekendstævne med 40 joller få 40 point nummer 20, ville få 20 point. Hvis der i et andet stævne kun dukkede 20 joller op ville vinderen her få 20 point. Dvs vi sidestiller en førsteplads I et weekendstævne med en 20 plads i et andet stævne. Uanset at det naturligvis ville være sværere at vinde det stævne med 40 joller, så virker det ikke rimeligt.
I stedet ville jeg mene at vi burde graduere stævnerne. således at eksempelvis til et weekendstævner får vinderen 40 point. ham der ender midt i 20 point og ham der ender sidst 0 eller 1 point. Dvs hvis der er 40 joller får nummer 2 39 point nummer 3 38 point etc. Hvis der derimod kom 20 joller ville nummer et stadig få 40 point. dog ville springet mellem pointene blive større, således at nummer 2 ville få 38 point, nummer 3, 36 point og ham midt i feltet ville stadigt få 20 point. Syntes det er vigtigt at vi kan graduere stævnerne inden de sejles og ikke efter. Hvis der nu kom et stævne, hvor det så ud til at der ville komme få deltagere, ville man med det første forslag ikke tage hen og sejle det da man måske maximalt kunne vinde 10 point.
Hvis man tænker det igennem kunne man så nemt graduere stævner og dereter fordele pointene nedefter eksempelvis kunne vinderen af et weekendstævner få 40 point. Vinderen af DM 60 point, Kiel 50 point, endagsstævner 20-30 point. På den måde slipper vi for at der er "billige" point at hente. Derudover ved man på forhånd ved hvor mange point der kan vindes. Som planlægger af stævnekalenderen, vil det være vigtigt at kunne gøre klart for folk hvilke stævner der er "grade one", hvis man kan tale om det i OK-Klassen.
Jeg ser en lille svaghed, ved den meget simple udregning. Som det ville være med dette system. ville en vinder af et weekendstævne med 40 joller få 40 point nummer 20, ville få 20 point. Hvis der i et andet stævne kun dukkede 20 joller op ville vinderen her få 20 point. Dvs vi sidestiller en førsteplads I et weekendstævne med en 20 plads i et andet stævne. Uanset at det naturligvis ville være sværere at vinde det stævne med 40 joller, så virker det ikke rimeligt.
I stedet ville jeg mene at vi burde graduere stævnerne. således at eksempelvis til et weekendstævner får vinderen 40 point. ham der ender midt i 20 point og ham der ender sidst 0 eller 1 point. Dvs hvis der er 40 joller får nummer 2 39 point nummer 3 38 point etc. Hvis der derimod kom 20 joller ville nummer et stadig få 40 point. dog ville springet mellem pointene blive større, således at nummer 2 ville få 38 point, nummer 3, 36 point og ham midt i feltet ville stadigt få 20 point. Syntes det er vigtigt at vi kan graduere stævnerne inden de sejles og ikke efter. Hvis der nu kom et stævne, hvor det så ud til at der ville komme få deltagere, ville man med det første forslag ikke tage hen og sejle det da man måske maximalt kunne vinde 10 point.
Hvis man tænker det igennem kunne man så nemt graduere stævner og dereter fordele pointene nedefter eksempelvis kunne vinderen af et weekendstævner få 40 point. Vinderen af DM 60 point, Kiel 50 point, endagsstævner 20-30 point. På den måde slipper vi for at der er "billige" point at hente. Derudover ved man på forhånd ved hvor mange point der kan vindes. Som planlægger af stævnekalenderen, vil det være vigtigt at kunne gøre klart for folk hvilke stævner der er "grade one", hvis man kan tale om det i OK-Klassen.
6. april 2010 - 21:42
Navn: Ivan
DEN 1256
Rangliste
Selfølgeligt skal en sidsteplads også give point.
Ja, lad os ligge 1-3 point oveni til alle der sejler et stævne.
Hedlund og Brokhus kan ikke ikke ringe til mig eller Jørgen, så vi kan aftale at mødes i den nærmeste fremtid.
Ivan Tlf. 36 49 67 46
Selfølgeligt skal en sidsteplads også give point.
Ja, lad os ligge 1-3 point oveni til alle der sejler et stævne.
Hedlund og Brokhus kan ikke ikke ringe til mig eller Jørgen, så vi kan aftale at mødes i den nærmeste fremtid.
Ivan Tlf. 36 49 67 46
6. april 2010 - 21:25
Navn: Brockhuus
1359
Hej Ivan
Hvis man bliver sidst i et rangliste stævne, så får man ingen poing, så hvad med:
Poing = antal deltagere - placering + 1
på den måde får sidste placering 1 point til listen.
Mvh
Mads
Hvis man bliver sidst i et rangliste stævne, så får man ingen poing, så hvad med:
Poing = antal deltagere - placering + 1
på den måde får sidste placering 1 point til listen.
Mvh
Mads
6. april 2010 - 20:41
Navn: Brockhuus
1359
Første tirsdags træning i Hellerup, 4 joller på vandet, Mik Mak blev på land.
6. april 2010 - 20:39