ok logo

Din Mening

Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:

Navn:   Kaptajn Bob Den 1402
Hejsan, En håndfuld sejlere i Thailand sejler stadig med alumaster, hvis der er nogen der stadig ligger inde med Alu sejl, (eller andre sejl du skal af med)ville de kunne gøre god nytte der.
Jeg kan tage dem med tilbage, da jeg ofte kommer forbi i forbindelse med mit arbejde.

Mvh Bo
20. november 2017 - 10:11

Navn: Joe DEN 1341
Horsens: Først og fremmest stor tak til Søren Nielsen for en fantastiske træningsweekend. Tak ligeledes til Svend Erik Molbech og Anders Andersen. Opbakning var stort med deltager fra en del andre klubber. Det var en rigtig god kombination af at have en dygtige træner i gummibåden og Danmarks bedste pt. OK-jollesejler Anders Andersen som ”konkurrent” på banen. Der er rigtige mange resurser i øvrige deltager, derfor var det super at havde besøge og indspark fra bl.a. Jesper Bendix, Ask Askholm, Jørgen Holm, m.fl. Lørdag bød på ”humane” vejr med masse starttræning, nær kampe med en del regel snak, på og udenfor banen. Regel snak var givtig, men selvom der blev læst op af regelbogen, blev vi kun lidt klogere. I dag var der til dels godt med vinden. Jeg tror på nær 2-3 af fik os andre en badetur. For hele weekenden var rådet fra de to træner at båden skal fungere. Der skal ikke bruge resurser på at kæmper mod båden, eller beklædning. Mand skal føle sig behagelige på båden, hvor trimlinie køre som de skal. Blokkene til storsødet på bommen skal monteres (snores) tæt under bommen, ligeså er blokken på løggangen tilpasse så mand kan ”de-power” evt. med bommen i dækket. Hængestropper skal tilpasses ben længde og gerne ind i mitten af båden, således at mand hænger med strakt ben og ikke (knæ belastende) ”kartoffel” stil med meget bøjet ben. Vi snakket en del om at skøde ind, altså de-power til dagens 12-14 s/m, uden at løggangen bare køre op mod mitten af båden. På nogle både kunne det godt være at enten skulle læggangen være mere krummet og evt. længere ned i mitten, eller skødeblokken med skralde (evt. centerskødning) længere ned! Beklædning er også vigtig – hængebukser/pads skal sidde rigtig. Det er mit forsøg på at dele noget med andre. Vi følger op i Horsens med en regelkursus dag med ekstern kursusholder, evt. i Kaløvig og en træningsweekend ved sæsonstart ultimo marts 2018. I øvrigt sejles der i ulige ugen om søndagen i Horsens med kaffe og brøde kl-10-00. Alle er velkomne.
19. november 2017 - 22:23

Navn:   Per Sørensen DEN 1437
EBELTOFT VIG:
Vi havde en rigtig god sejler week-end, med besøg fra Hamburg, af Martin , Sönke og Jürgen. Lørdag 10 m/s +, søndag 5 - 7 m/s. 7 joller på vigen.
13. november 2017 - 20:06

Navn: Joe DEN 1431
Let luft igen til 14 dags træning i Horsens. 8 både på vandet. Fire sejladser på hhv. op-ned og tre-kants. Tak til baneleder.
HUSK Åben træning næste weekend i Horsens. Trænere er Svend Erik Molbech, i ribben, og Anders Andersen, i DEN 1450. Tilmelding er satdig muligt til Søren. Se opslag på hjemsiden.
12. november 2017 - 21:12

Navn:   Bo Jensen DEN 70
Vi havde i dag besøg af Jørgen Holm i MS som coach til vores træning. 8 OK joller på vandet, som fik masser af input med hjem. Mange tak til Jørgen for at komme forbi og hjælpe os med at løfte kvaliteten af vores træning i MS !
5. november 2017 - 00:30

Navn: Jesper Sommer 1316
12-14 både på vandet i Hellerup i dag, tak for god træning- Der er en tendens til, at der er flere når vi går til vintertid, og man primært sejler i weekenden. Den øvrig del af året spredes trææningen nok noget mere. Ses. Jesper
4. november 2017 - 18:07

Navn:   Kimmer 1433
9 joller på fjorden i Herslev til 2 timers lørdagstræning i 4-6 ms med en masse korte op-ned sejladser. Fedt at vintertræne ????
4. november 2017 - 14:54

Navn:   Peter Thybo DEN 14
Sådan Malte! og til lykke. Dejligt med en god rapport om jeres oplevelser
4. november 2017 - 14:52

Navn:   Mogens den 1335
Tillykke Malte
(min værste fjende)
Godt at se du viser resten af EU hvem der styrer.
4. november 2017 - 01:30

Navn:   malte 1407
Den perfekte storm.

Annette og jeg besluttede at kører ned til stævnet i Belgien i Plate taille d.28 og 29 Okt.
Vi havde set vejrudsigten 18, 19 grader og solskind, vi tog 3 fridage i forbindelse med weekenden og planlagde at tage til henholdsvis Paris og Bruselles , hvis der ikke blev sejlet pga for lidt vind .
Det viste sig at det blev stormvejr ligesom herhjemme , skidt med det tænkte vi, vi kører til Paris.
Der er ca 950 km derned så vi tog en overnatning i Hannover på vej derned, og ankom om fredagen kl ca 14 , fandt den lille sejlklub ved den lille sø.
Søen er lidt mindre end Esrum sø og aflang , så vinden skal helst ikke komme fra nord for så bliver banen lidt kort.
Første start var sat til kl 13.00 om lørdagen ,og tilmeldingen fra kl 10.00.
Vi ku se om morgnen at det blæste en del så vi forventede ikke at skulle sejle.
Vi gav os god tid og kørte ned til sejlklubben ved 12 tiden , der var fuld gang i klubben og de forventede at vi skulle sejle til planlagt tid, så ind og tilmelde sig og i tøjet.
21 joller tog ud på banen det tog ca 3,5 min at nå ud til starten så tæt lå startlinien på klubben.
Vi bliver skudt igang og starter i 2 nd start efter en lille 2 mandsjolle som hedder en 12 feet , de er startet ca 5 min før os, heldigvis.
Jeg kommer rundt om mærket som nr 2 efter en tysker ham får jeg overhalet på læns og så er det op til topmærket igen runder som nr 1 , heldigvis viser de små 12 feeter vej for jeg havde som sædvanligt ikke læst på hverken baneskitse eller sejladsbestemmelser , jeg kommer i mål som nr 1 , ud af de 21 startende joller tror jeg at kun 11 gennemførte, resten væltede eller fik nedbrud , det blæste ca 12 ,14 m/s.
De 2 næste sejladser vandt jeg også , så om aften var der fælles spisning og musik og sang det var særdeles hyggeligt, der var adskellige musikere med som deltagere.
Om søn drejede vinden lidt i nord hvilket gjorde banen lidt kort og med et topmærke helt oppe under en skov , det gjorde det en smule mere udfordrende, i den ene sejlads runder jeg som 3er og umiddelbart efter afvisermærket bliver vi ramt af et kraftigt vindstød så 1,2 og 3 vælter alle , så den der var hurtigst oppe i jolle igen var foran dog med jollen fuld af vand , det lykkedes at holde resten af feltet bag som efterhånden var reduceret til 8, 9 joller.
Jeg vandt 5 sejladser og fik en 2 nd og en 6 er.
1 st præmien var en tro kopi af Mannicke pis i fuld størrelse udført af mørk chokolade ca 65 cm høj.
Jeg lovede at jeg ville komme tilbage til næste år og prøve at få nogle flere Danskere med, nivauet er naturligvis ikke så højt som hjemme i Hellerup men det gør det jo ikke mindre sjovt at deltage, der var adskellige træmaster med , dog ikke nogle af dem der gennemførte alle 7 sejladser , der var også en præmie til den bedst placeret træmast.
Vi var færdig med præmieudeling kl ca 16. så på landevejen igen og en overnatning Munster og hjemme i Søborg kl 16 om mandagen
3. november 2017 - 21:20

Navn: Joe DEN 1431
Horsens: 5 både til "hygge sejlads" mellem faste træning, hver anden søndag i ulige uger. Næste gang søndag den 29. oktober 2017. Vi møder kl. 10.00.
22. oktober 2017 - 22:28

Navn:   Poul Vincents 1392
7 joller til træning med lidt diset-, lunt vejr og svag vind med harerstarter i Herslev, inklusiv kaffe og ”kage”.
21. oktober 2017 - 18:21

Navn:   Per Sørensen DEN 1437
EBELTOFT VIG:

Vi træner på søndag kl. 11:00. Wind- Finder lover sol, 7 - 9 ms fra syd. Der bliver fede bølger syd for Ahl - hage, mød op det bliver ikke bedre. Fy faen hvor jeg glæder mig.

Hilsen

Per
20. oktober 2017 - 16:01

Navn:   Thomas DEN 1336
20 joller på fjorden til det lokale klubmesterskab i Herslev. Tre fine sejladser i meget tynd luft.

Stort tillykke til Anders Buhl (DEN1395) med mesterskabet.
15. oktober 2017 - 17:27

Navn:   Kimmer 1433
Tak for input til sammensætningen af næste års rangliste - kom frisk med flere af dem. OK-jolle klubbens bestyrelse arbejder for tiden på den. Vores højeste prioritet er, at de danske stævner bliver så attraktive som muligt - for både sejlerne, men også for de arrangerende klubber. For klubberne betyder deltagerantallet, at jo bedre tilslutning des mere kan de investerer i kvaliteten både på vandet og på land. Win-win for begge parter. Og andre sejlklubber får interesse i at lukke dørerne op for os.

Balancen består i at sammensætte en kapsejladskalender, som understøtter et bredt udbud af stævner, som samtidigt ikke bliver så omfangsrigt, at det bliver på bekostning af deltagerantallet.

Som det største OK-jolle-land har vi samtidig også en interesse og forpligtigelse til at støtte op om de øvrige landes stævner.

Hver af os har tid, kræfter og økonomi til et vist antal stævner om året. Med alt dette i baghovedet gør vi vores bedste for at tilrettelægge næste års kapsejladsprogram.