Din Mening

Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:

Navn: Frank Holm DEN 23
8 flotte ekvipager havde valgt at trodse, såvel have, som familere forpligtigelse, for at tilbringe et par skønne timer med saltvand, herredyster, svømmelektioner ( for nogle). 5 sejladser afviklet med sikker hånd. Vi er forkælede hos bæltets banditter.
Molen var vært for den obligatoriske .
21. november 2021 - 17:43

Navn: Jesper Andersen DEN 1400
5 joller på vandet i Køge i super fedt sejlvejr. Vi fik 3 gode sejladser med 3 bomninger indlagt på lænseren. forskudt start fungerer fint. moleøl var velfortjent
21. november 2021 - 16:21

Navn: Frank Holm DEN 23
Ohøj. Det fine lille ok klub klistermærke flere af jer kører og flasher, er der en der har det som fil, så vil jeg gerne reproducere en stak for klubben.
Vh Frank
61208432.
10. november 2021 - 07:32

Navn: Jesper Andersen DEN 1400
3 joller på vandet i Køge i dag, der blev trænet på korte op/ned baner i det flotte efterårsvejr.
31. oktober 2021 - 16:46

Navn: Malte 1407
Her en lille beretning fra IDM i wismar.

Ankom torsdag morgen kl 8 efter aftale med klubben om at jeg kunne registrer så sent.
Får rigget jolle til og spiser morgenmad i klub restauranten
kl 9.45 skyder de udsættelse det blæste over 10 ms og meget mere i stødene.
kl 13 skyder de så ikke flere sejladser idag, øv det så ellers sjovt ud.
Os dansker vi spiser i klubben om aften og drikker en masse vin .
Fredag morgenmad i klubben kl 8.30 ,7,5 euro og vinden var ikke så voldsom som om torsdagen , men stadig 8-9 i middelvind og en god del mere i stødene.

På vej ud til banen var der også en del der stangede ål , de fleste gange når så jollen kom på højkant igen var mast og sejl godt sorte i toppen.

Vi fik 3 gode sejladser hvor Bo og Gunter var helt fremme, tror at Gunter rundede etter hver gang ved første mærke, Steen , Kasper og jeg var også godt med dog ville Kasper også have ål i det første race, Holm hang lidt længere nede i forhold til forventningerne men han hænger jo heller ikke i sine stropper, han tror de er til pynt, Meyer endte lidt længere nede i feltet men var dog tilfreds med sine placeringer.

Efter sejladserne var der præmier til dagens vindere og fællesspisning , de fleste af danskerne gik dog videre på det hotel som Jørgen og Petra boede på , og fik en god middag , med vin, mens Tyskerne holdt generalforsamling .

Lørdag morgenmad i klubben kl 8.30 og derefter 3 sejladser i 3 til 6 ms med meget store spring og striber.
Det betød jo at Kasper og jeg raslede ned af listen men bo var stadig med i toppen , Steen lige efter og Holm fik selvfølgelig sneget sig godt med når der nu ikke skulle bruges stropper, Thomas Meyer kom også godt med på sådan en svær dag.
Så var der gallamiddag i klubben om aften og præmier til dagens vindere.
Derefter var der 3 unge der optrådte med breakdance og vin igen til aftensmaden.

Søndag så vinden ud til at blæse for meget igen ,så der blev ikke sejlet , mange begyndte allerede at pakke sammen før der blev skudt aflysning for idag.

Kasper og jeg var noget skuffet .

Nogle af sejlerne nævnte at det var søredningstjenesten der havde anbefalet at der ikke skulle sejles.

Kl 12 ca var der præmieoverrækkelse resultatet kan i se på Maneger2sail .
Gunter fik en præmie for bedst placeret over 100 kg, den var ny for mig, så nu vil jeg spise nogle flere kager så jeg kan tage kampen op mod ham og Kasper

Jessika vandt præmien for bedste dame og for den sidst placeret som sejlede alle sejladserne.

Byen er meget spændende med mange historiske bygninger som nænsomt er blevet restaureret bestemt et besøg værd.
Vi sejlede med europas største producent af spånplader som nærmeste bygning , så under hele stævnet lugtede der af brændt sav-spåner
3. oktober 2021 - 21:04

Navn: Anders Andersen 1450
Så er tilmeldingen til årets sidste rangliste stævne klar. Den 16. oktober på Horsens Fjord. Kom frisk - det bliver kanon sejlvejr :-)
27. september 2021 - 10:44

Navn: Ask Den 22
invitation hej alle hermed invitere vi til ok speed træning , og
manøvre
i svendborg ...
det løber over 5 onsdage og 5 lørdage ,,
egenbetaling/ betaling ca 70 kr pr gang
kom frisk

første træning nu på onsdag og 5 frem ... efterfølgende starter lørdagene 5 i træk
22. september 2021 - 13:19

Navn: Brockhuus 1368
Øhoj OK'ere.

Husk at der søsættes ved Lodsbroen(for enden af Lodshusvej) og ikke fra Kobæk Strand.

Jeg kan have 2-3 stykker sovende hos mig lørdag-søndag.
Sejlere som skal bruge penge på Storbæltsbroen har fortrinsret.

/Mads
mobil 40 43 07 61
22. september 2021 - 09:01

Navn: Frank Den 23
Ohøj venner. Bemærk at i morgen (fredag) stiger prisen på deltagelse ved Harboe Cup. Såeh. Lad os nu vise at vi er den største aktive jolleklasse i landet..

HAL HJEM

// Frank
16. september 2021 - 15:06

ANG SKOVSHOVED STÆVNE:
Jeg beklager den ufuldstændige besked til dem der ikke deltog på årsmødet, så her kommer en udddybning:
Skovshoved Sejlklub så sig ikke i stand til at arrangere vores stævne den 25-26 sept og derfor har vi undersøgt alternative muligheder.

Dette er landet på Skælskør Sejlklub som i samme weekend arrangerer det traditionsrige Harboe Cup, som tidligere har haft OK-joller på programmet.

Så hermed opfordring til at melde jer til årets sidste weekend stævne. Og nogle rygter går på at næste DM kunne blive afholdt i samme område:-)

9. september 2021 - 07:12

Navn: Jesper Sommer Den 13
Hej Formand. Skal man tolke din melding om Skælskør mm. Som, at Skovshovedstævnet er aflyst?
7. september 2021 - 18:00

Navn: Malte 1407
IDM har allerede over 50 joller tilmeldt, stævnet afholdes i Wismar som ligger dybt inde i en fjord ( næsten ligesom i Herslev) i øjeblikket er der kun 2 Dansker tilmeldt.
Wismar ligger ca 1 times kørsel fra Rostock

7. september 2021 - 11:27

OPDATERING VEDR STÆVNE I SKOVSHOVED

Skælskør Sejlklub har netop bekræftet at vi kan deltage i Harboe Cup den 25-26 September.

S.I og invitation er ved at blive opdatert og bliver offentligjort i løbet af få dage.

Yderligere planlægger vi pt 2-4 træningsarrangementer i efteråret som også bliver offebtliggjort inden længe, så hold øje her
6. september 2021 - 20:29

Navn: Højer DEN 20
I weekenden lykkedes det at få den regerende verdensmester Dan Slater fra NZ forbi Hellerup Sejlklub og give en god håndfuld af os en masse tips .

Det indledende tema var balance. OK-jollen blev oprindelig tegnet med en blød træmast, men nu sejler vi alle med super stive træmaster med stor hældning, som går det svært at få balance i jollen uden at korrigere meget med roret.

Dan fortalte at vi jo alle har prøvet at sejle med et sejl der ikke lige passer til lejligheden. Så der er mottoet: You got to learn to fuck with the dick you got"!

Efterfølgende var vi nogle timer på vandet i ca 10 m/sek, hvor vi fik øvet lænseteknik og tilsvarende balance på kryds i en heftig sø.

Hans sejlphilosofi er nok påvirket af at de i NZ er nogle store og stærke drenge der typiske sejler i nogle solid bølger, hvilket kræver et mere hult sejl i det typiske G-sejl som mange bruger hjerhjemme på flade fjorde og sunde. I alt fald synes han at der skal noget facon i sejlet - selv i hård vind.

Søndag gik med start-teknik i teori og efterfølgende træning i frisk vind på nogle kort intensive baner.

Alt i alt en heftig weekend hvor teorien nok kom lidt mere på plads, så jeg nu har lidt bedre begreb om hvorfor jeg ikke altid kan følge med:-)
19. august 2021 - 14:49

Navn: Brian Foged DEN 4
EFTERLYSNING!

Min kulfibermast Ceilidh (Hollænder) med serienr. 15114 er forsvundet fra Horsens havn inden for de sidste 14 dage.

Venligst kontakt mig på 20127076, hvis I støder på en mast med serienr. 15114.